Aziey Aziz

Sil@-Sil@ L@h SinGG@h Ye@...


Tuesday 14 June 2011

Fruit Tartlets

Ramuan

125 gm butter
125 gm majerin
60 gm gula halus
1 biji kuning telur A
400 gm tepung gandum



Keju Kerim

250 gm keju kerim
50 gm butter
50 gm gula halus
[Pukul semua bahan dan masukkan dalam tat]


Buah Hiasan 

buah peach
epal hijau
anggur merah
jelly apricot [to glaze]


Cara Penyediaan

1. Gaulkan butter, majerin dan gula sehingga sebati 2. Masukkan telur dan kacau rata 3. Masukkan tepung sedikit demi sedikit dan kacau rata.
4. Masukkan adunan dalam acuan tat dan tekan nipis dan potong atas tepi acuan.
5. Bakar dalam oven yg telah dipanaskan pada suhu 170 selama 12 - 15 minit.
6. Keluarkan tat dan sejukkan.
7. Masukkan adunan kerim keju dan hiaskan dengan buah peach, epal hijau dan anggur merah yg telah dipotong kecil.
8. Sapukan sedikit jeli apricot dan hidangkan.


Inilah resepi kita hari ini ya... Entri terbaru saya ni tentang kuih Fruit Tartlets sebab saya suka sangat makan kuih ni..Asal jumpa je, mesti saya beli. Kuih ni juga kuih kegemaran kawan saya yang merangkap rumet saya..hehe. nak tau sejauhmana kesedapannya, boleh la cuba yea..

Selamat mencuba!!

No comments:

Post a Comment